READY TO FLY OVER KILIMANJARO

READY TO FLY OVER KILIMANJARO


This morning we had relax. So we got up`late to have breakfast at 9. Some have waken up earlier to check the wind at sunrise. Today was relatively calm.

After checking the weather forecast, we had a briefing to decide the TO point.  The weather prediction most accurate indicates wind to 310º at around 4000 m and 270º  at 7000 m, so we have thought that a good TO area, if available should be around 115 º.

We have gone all pilots to check for a good TO place and some were convinced and others not too much.

Finally the decision has been to choose 2 TO places:

  1. the same camp at 90º with nice grass, so the friends not flying also can see the TO and when we forget something we cna still get it from the camp, but with more difficult approach to the summit.
  2. A nice field at higher altitude in the direction of 115º.

It has been good because not all could fit in that field and also to prepare all the balloons had been much more difficult as probably the trucks could not arrive to that field.

So in the afternoon we have prepared all balloons, oxygen, nitrogen for some cylinders, etc.

We have had the visit of the Major of the small town of Useri and he was very happy to have so international pilots to fly.

The time programmed to Take Off is 6 a.m. local, so it is 3 a.m. Zulu time.

Let’s hope tomorrow we have a nice flight and is possible to follow it by the blog “on live”.

Català

Aquest matí ha estat relaxat. Ens hem llevat tard i esmorzat a les 9. Alguns s’han llevat més d’hora per comprovar l’estat del vent a la sortida del sol. Avui estava relativament calmat.

Després de comprovar la predicció meteorològica ens hem reunit per decidir el punt d’enlairament. La predicció de temps més acurada indica vent a 310º al voltant de 4000 m i 270º a 7000m, així que creiem que un bon punt d’enlairament, si és possible, hauria de ser al voltant de 115º.

Tots els pilots hem anat a buscar un bon punt d’enlairament i alguns estaven més convençuts que d’altres.

Finalment s’ha decidit escollir 2 punts d’enlairament:

  1. Al mateix camp a 90º, on hi ha bona herba, per tal que els companys que no volin puguin també veure l’enlairament i que, si ens oblidem d’alguna cosa, puguem encara agafar-ho del “campament”, encara que l’ascenció sigui més difícil
  2. Un molt bon camp a més altitud, a 115º.

Ha estat una bona decisió perquè no tothom hi hauria cabut, en aquest últim camp i, a part, preparar tots els globus hauria estat molt més complicat, ja que els camions no hi poden accedir.

A la tarda hem preparat tots els globus, oxigen, nitrogen per alguns tubs, etc.

També hem rebut la visita de l’alcalde del petit poble d’Useri, que estava molt content de veure tants pilots internacionals que volarien.

L’hora programada per l’enlairament són les 06:00h local, que seran les 03:00 Zulu (UTC)

Esperem que demà tinguem un bon vol i sigui possible seguir-lo “on live” des del blog.

Español

Ésta mañana ha sido relajada. Nos hemos levantado tarde y desayunado a las 9. Algunos se han levantado más temprano para comprobar el estado del viento a la salida del sol. Hoy estaba relativamente calmado.

Después de comprobar la predicción meteorológica nos hemos reunido para decidir el punto de despegue. La predicción de tiempo más acurada indica viento a 310º alrededor de 4000 m y de 270º a 7000 m, así que creemos que un buen punto de despegue, si es posible, deberia ser alrededor de 115º.

Todos los pilotos hemos ido a buscar un buen punto de despegue y algunos estábamos más convencidos que otros.

Finalmente, la decisión ha estado de 2 puntos distintos:

  1. El mismo campamento a 90º con buen campo, así los compañeros que no vuelen también podran ver el despegue y si nos olvidamos de alguna cosa, aún podremos obtenirla del campamento. Con una mayor dificultad de llegar a la cima.
  2. Un campo mejor a una altitud mayor, en dirección de 115º.

Finalmente ha resultado positivo ya que no todos cabían en el campo y, además, los camiones tampoco hubiesen podido llegar, por lo cual ha sido más dificil preparar los globos.

Por la tarde hemos preparado los globos, oxigen, nitrógeno para algunos tubos, etc.

También hemos recibido la visita del alcalde del pequeño pueblo de Useri, que estaba muy contento de ver tantos pilotos internacionales que volaran.

La hora programada para el despegue son las 06:00 local, que seran las 03:00 Zulu (UTC)

Esperamos que mañana tengamos un buen vuelo y sea posible seguirlo “on live” desde el blog.


Comments:

  1. Have all a great flight and safe landings!

  2. Bons ventos! Que vocês façam (estejam fazendo!) um vôo lindo!
    good winds! Wish you to do (to be doing) a nice flight!
    buenos vientos! que hagan (estean haciendo) un buen vuelo!
    bons vents! un bon vol! (sorry, this is as far as my catalan can get!)
    saludos a todos e um beijo especial para o Sacha!
    Roberta, desde Brasil

  3. felicitats a tots en especial al Chris Meyer (vitogaz) que sortint del segont camp ha pogut passar mes a prop de la vertical del killy, i a la resta felicitar-vos per el vol i espero que hagiu pogut disfrutar aquesta experiencia, que des d’aqui (Catalunya) ha estat emocionant esperant les noticies, veient les vostres activitats, etc…
    també agrair al Josep Maria (anima aventurera) fer aquesta expedicio /Ultramagicexperince, ja que amb aquestes propostes fa que el mon dels globus sigui cada dia mes important i que nosaltres nestiguem mes orgullosos de formar-ne part.

    una abraçada a tots i no sabeu l’enveja que em feu. salut

  4. hoi philip, abie en ron, zie dat er geen klein bruin ventje aan je mand blijft hangen bij het vertrek hé, je hebt precies hulp genoeg. succes !!

  5. Good luck to all the teams!

  6. Now we are back from one of the beautifulst flight I ever had. Philippe and me didn’t have gas enough to cross the whole vulcano, but it’s doesn’t matter… We also had a great flight with a 105 up to 7000 meters. Just landed at the border to Kenya. Thanks to Ultramagic exectly to Josep M. Who organised the whole experiance as well.

Leave a Reply